Tiedote: Greenstepin varautuminen koronavirukseen

Tämä artikkeli päivittyy ajankohtaisten tietojen perusteella. Päivitetty viimeksi 25.3.2020 klo 11:14.

Koronavirus (Covid-19) aiheuttaa lisääntynyttä huolta ympäri maailmaa. Seuraamme Greenstepissä tilannetta tarkasti ja noudatamme viranomaisten ohjeita ja suosituksia. Greenstep on varautunut turvaamaan henkilöstönsä hyvinvoinnin ja tarjoamiensa palveluiden jatkuvuuden. Varautuminen tarkoittaa tilannetta, jossa merkittävä osa Greenstepin työntekijöistä ovat estyneet työskentelemästä joko viranomaisten määräämän karanteenin tai sairastumisten vuoksi.

Greenstep on varautunut tilanteeseen mm. seuraavasti:

• Palveluiden tuottaminen ei ole fyysisesti sidoksissa Greenstepin toimitiloihin, mahdollistaen työn tekemisen etänä. Hyödynnämme etätyömahdollisuutta mahdollisimman paljon.
  • Palveluntarjoaminen ei ole yhden henkilön osaamisen varassa, voimme hyödyntää muita Greenstepiläisiä työn tekemisen estävän sairauden varalta.
  • Tapaamme asiakkaita ja vieraita mahdollisuuksien mukaan etäyhteyksiä hyödyntäen.
  • Olemme peruneet tai siirtäneet asiakastapahtumat myöhemmäksi.
  • Henkilöstökoulutus ja asiakkaiden koulutustapahtumat järjestetään etänä digitaalisia sovelluksia hyödyntäen.
  • Emme matkusta työasioissa ulkomaille ja kehotamme henkilöstöä välttämään myös muuta matkustusta.
  • Työntekijät, jotka matkustavat ulkomailla, tekevät kotiinpaluun jälkeen varotoimenpiteenä 14 päivän ajan töitä etänä.
  • Ohjeistamalla henkilöstöä miten toimia, jos työntekijä epäilee tartuntaa tai on altistunut tartunnalle.

Mikäli Teille ilmenee mitään kysyttävää asiaan liittyen, älä epäröi ottaa yhteyttä Greenstepin yhteyshenkilöönne tai tarvittaessa toimitusjohtajaamme Sari Helanderiin, puh. 050 3791819, sari.helander@greenstep.fi, tai Taru Laukkaseen (Head of HR and Culture), puh: 050 307 2565, taru.laukkanen@greenstep.fi

Kaikki artikkelit

Katso kaikki artikkelit