Webinaaritallenne: Näin optimoit verkkokauppasi

Verkkokauppa analytiikka3

Millaisia liiketoiminnan haasteita voidaan ratkaista Business Intelligence (BI) -työkaluilla verkkokauppojen osalta? Tervetuloa mukaan kuulemaan kokeneen data-analyytikkomme vinkit aiheesta!


Verkkokauppa-analytiikka on verkkokaupan myynnin kasvattamisen ja asiakkaiden tuntemisen järkkymätön perusta. Nopeasti muuttuvissa liiketoimintaympäristöissä tiedolla johtaminen on välttämättömyys verkkokaupan kilpailukyvyn säilyttämiselle. Tässä auttavat BI-työkalut, joiden yhdistäminen verkkokauppa-alustoihin on nykyään helppoa ja edullista.

Webinaarissa Greenstepin kokenut data-analyytikko Filip Lindholm ja Solutions Manager Sini Himanen kertovat, kuinka korkealaatuiset BI-työkalut mahdollistavat verkkokaupan dataan porautumisen ennennäkemättömällä tavalla tarjoten yksilöllistä analytiikkaa asiakkaiden ostokäyttäytymisestä, elinkaariarvosta ja markkinoinnin mahdollisuuksista.

Webinaarissa käsitellään mm. seuraavia teemoja:

  • Kuinka BI-työkalujen avulla tunnistetaan verkkokaupan kannattavimmat asiakkaat, asiakaspolun pullonkaulat ja lisämyynnin mahdollisuudet.
  • Mittarien asettaminen asiakkaiden elinkaariarvon määrittämiseksi sekä markkinointikampanjoiden kannattavuuden arvioimiseksi.
  • Keskiarvoisen tilauksen arvon ja trendin määrittäminen.
  • Kuinka saadaan tietoa siitä, kuinka eri tuotteiden myynti linkittyy toisiinsa ja kuinka tämä tieto muutetaan lisämyynniksi.
  • Kuinka integroida BI-työkalut tehokkaasti osaksi verkkokauppaa.