Greensteps experter hjälper till att automatisera ditt företags inköpsreskontra, vilket gör det lättare för dig att följa med företagets ekonomiska situation.
Inköpsreskontra för företag i Finland
När man använder online bokföringsprogram så som Netvisor, kan inköpsfakturor tas emot och betalas på ett enkelt sätt. Vi rekommenderar att alla företag använder sig av e-fakturering istället för föråldrade pappersfakturor. Inköpsfakturorna tas då emot i Finvoice-format, vilket möjliggör automatisk bokföring och omedelbar överföring av inköpsfakturan från avsändaren till mottagaren. Systemet kan också enkelt utvidgas, ifall det i ett senare skede uppkommer behov för det inom företagets ekonomiförvaltning.
Hur tas inköpsfakturor i form av e-fakturor emot i inköpsreskontran?
När till exempel Netvisor-systemets inköpsreskontra öppnas, öppnas anslutningen till operatören Maventa automatiskt. Inom några dagar efter detta öppnas möjligheten för företaget att ta emot e-fakturor. Dessutom kan företagets egen bank fungera som operatör för e-fakturor, varvid e-faktureringsadressen är företagets bankkontonummer. När en inköpsfaktura kommer till inköpsreskontran, får du ett e-postmeddelande från systemet om inkommande inköpsfakturor i systemet.
Greensteps experter hjälper dig
Greenstep hjälper att skapa ett online-bokföringsprogram som inkluderar ett betalningssystem för inköpsfakturor. Vid betalning överförs fakturor automatiskt till bokföringen. Att ta i bruk systemet tar ett par dagar, varefter ni kan njuta av fördelarna med ert val inklusive rapporter i realtid och automatiserade funktioner.