Greenstep etablerar sig i Norge

Greenstep 2021 07 web

Greenstep kommer att starta upp i Norge i mars 2022 med målsättning att starta kundsammarbete under Q3/2022. Uppstarten innebär att företaget nu även kan serva sina befintliga och nya kunder lokalt i Norge. Alla Greensteps tjänster (ekonomistyrning, CFO-tjänster, finansiering, löner, HR, skatt, analys, affärssystem och automation) kommer snart att finnas tillgängliga i Norge.

Vårt mål är att möta den växande efterfrågan på marknaden. Inte bara från befintliga och nya kunder som redan är etablerade i Norge, utan även finska och svenska företag etablerade i Norge, samt tillväxtpartnerna som vill starta företag. Vi kommer att finnas där för dem och erbjuda bästa möjliga hjälp med lokal support och expertis. Som en allt-i-ett-tjänsteleverantör har Greenstep en rad programvaror, Bezala, applikationen utvecklad av Greenstep för att hjälpa dig att möta kostnadskrav snabbt och enkelt, BI Book, det bästa BI-verktyget på marknaden för analys av data och presentation, och NetSuite som är den globala affärsplattformen som gör det möjligt att samla hela affärsverksamheten i ett enda system färdigt inbyggda moduler för t.ex. produktionsstyrning, fakturering, lagerhantering, arbetstidsuppföljning samt kundhantering. Dessa program hjälper kunder att hantera sina redovisnings-, löne-, ERP-, analys-, HR- och kostnadsprocesser effektivt.

"Vi vill vara närvarande där kunden finns och går nu in i en ny spännande tillväxtfas för Greenstep tillsammans med våra partners. Det är med stor glädje och ödmjukhet vi ser fram emot utvecklingen av vårt norska dotterbolag", säger Tore Teir, styrelseordförande i Greenstep.

"Nu söker vi norska green-steppers."

Tore Teir grundade Greenstep för drygt tio år sedan och nu har företaget vuxit till ett lönsamt tillväxtföretag i fyra länder med en omsättning på 50 miljoner euro och mer än 500 anställda. För att lyckas och skapa mervärde för våra partners behöver företaget de bästa experterna.

– En av våra viktigaste kärnprocesser är rekrytering. När vi lyckas behöver vi inte göra förvärv för att växa, säger Tore Teir.

När en tjänst är ledig läggs mycket arbete på att hitta den mest lämpliga kandidaten. För att hitta rätt typ av greenstep strävar Teir efter att träffa varje enskild sökande personligen och han träffar mer än 200 kandidater varje år.

På Greenstep har vi mångsidig expertis inom ekonomistyrning. Vi arbetar mycket i team, vi hjälper våra kollegor och vi delar information och kunskap med varandra dagligen. Genom öppenhet, diskussioner, gemensamma evenemang och arrangemang värnar vi gemenskapen i företaget. Genom att använda grundliga rekryteringsprocesser säkerställer vi att de personer vi anställer har en optimal passform i företaget och tillhörande interna kultur.

Rekrytering till det norska kontoret pågår nu, och Greenstep kommer initialt att etablera 10-15 nya tjänster, främst redovisnings- och lönekonsulter, det första året och vi hoppas på fortsatt god respons”, fortsätter Teir.

Du kan inte uppnå stora saker utan glädje, positiv energi och driv

Vikten av försäljning är central för framgången för ett tillväxtföretag, men inte avgörande.

– Hos oss på Greenstep handlar försäljning om att träffa kunder, och jag lägger mycket tid på det. Jag har alltid varit intresserad av att lyssna på affärsplaner och behov. Det är min stora passion. Vi uppnår ingenting utan positiv energi och ordentligt driv.

– Det ska finnas glädje inom företaget! Det är då man bygger en framgångsrik verksamhet, säger Tore Teir med ett leende på läpparna.

Om Greenstep:

Greenstep grundades 2010 i Finland och är en tillväxtpartner med över 500 anställda inom redovisning, löneadministration, samt tjänster inom CFO, M&A, Transaction Services, HR samt skatte- och affärsjuridik.

Greenstep har idag verksamhet i Sverige, Finland, Estland och nu även i Norge. Expansionen till Norge har varit möjlig med hjälp av advokatbyrån Magnus Legal, som startades 2005 under namnet Visma Advokater. I andra länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance.