Greensteps tjänster / HappyOrNot (kundreferens)
HappyOrNot är ett internationellt feedback- och analysföretag som mäter, analyserar och rapporterar kund- och medarbetarnöjdhet. Genom samarbetet med Greenstep har HappyOrNots administrativa arbete märkbart minskat.
I videon berättar Esa Vasara, Director of Business Services på HappyOrNot, mer om samarbetet med Greenstep.
HappyOrNot har växt kraftigt de senaste åren och har idag verksamhet i över 130 länder. Under tillväxten behövde HappyOrNot ett system som kunde hjälpa till att hantera alla ekonomiska funktioner. Förutom det behövde de en partner för att stödja deras tillväxt.
- År 2017 flyttade vi vår redovisning till Greenstep och samtidigt började vi tillsammans med Greenstep implementera NetSuite; marknadens ledande ERP-system, säger HappyOrNot:s Director of Business Services Esa Vasara.
Han tillägger:
- Greenstep är ett unikt företag i sin bransch, eftersom de både kan förse oss med ett ändamålsenligt system och samtidigt har de gedigen kunskap inom ekonomiadministration. Kvaliteten på arbetet har även varit utmärkt – det administrativa arbetet har minskat märkbart. Tidigare kunde månadsavslutet ta flera veckor, då information skulle samlas och rapporteras – nu pratar vi snarare om timmar. Det här innebär att vi sparar mycket värdefull tid, vilket också vår ledning är väldigt nöjda över, eftersom de enkelt kan följa med samtliga dotterbolags situation i realtid. Det är väldigt viktigt att kunna fatta beslut baserat på aktuell information i stället för på några månader gammal information.
Publicerad 09.12.2019