Webinaaritallenne: Näin optimoit verkkokauppasi
Millaisia liiketoiminnan haasteita voidaan ratkaista Business Intelligence (BI) -työkaluilla verkkokauppojen osalta? Tervetuloa mukaan kuulemaan kokeneen data-analyytikkomme vinkit aiheesta!
Käytämme kolmannen osapuolen alustaa verkkosivujemme videoupotuksissa. Voidaksesi katsella videosisältöjä sinun täytyy hyväksyä kolmansien osapuolien evästeet.
Verkkokauppa-analytiikka on verkkokaupan myynnin kasvattamisen ja asiakkaiden tuntemisen järkkymätön perusta. Nopeasti muuttuvissa liiketoimintaympäristöissä tiedolla johtaminen on välttämättömyys verkkokaupan kilpailukyvyn säilyttämiselle. Tässä auttavat BI-työkalut, joiden yhdistäminen verkkokauppa-alustoihin on nykyään helppoa ja edullista.
Webinaarissa Greenstepin kokenut data-analyytikko Filip Lindholm ja Solutions Manager Sini Himanen kertovat, kuinka korkealaatuiset BI-työkalut mahdollistavat verkkokaupan dataan porautumisen ennennäkemättömällä tavalla tarjoten yksilöllistä analytiikkaa asiakkaiden ostokäyttäytymisestä, elinkaariarvosta ja markkinoinnin mahdollisuuksista.
Webinaarissa käsitellään mm. seuraavia teemoja:
- Kuinka BI-työkalujen avulla tunnistetaan verkkokaupan kannattavimmat asiakkaat, asiakaspolun pullonkaulat ja lisämyynnin mahdollisuudet.
- Mittarien asettaminen asiakkaiden elinkaariarvon määrittämiseksi sekä markkinointikampanjoiden kannattavuuden arvioimiseksi.
- Keskiarvoisen tilauksen arvon ja trendin määrittäminen.
- Kuinka saadaan tietoa siitä, kuinka eri tuotteiden myynti linkittyy toisiinsa ja kuinka tämä tieto muutetaan lisämyynniksi.
- Kuinka integroida BI-työkalut tehokkaasti osaksi verkkokauppaa.
Julkaistu 03.05.2021