Greenstep laajentuu Norjaan

Greenstep on aloittanut toimintansa Norjassa maaliskuussa 2022 tavoitteenaan aloittaa asiakastyö Q3/2022 aikana. Laajentumisen kautta Greenstep voi nyt palvella nykyisiä ja uusia asiakkaitaan paikallisesti myös Norjassa. Kaikki Greenstepin palvelut (taloushallinto-, CFO, rahoitus-, palkanlaskenta-, HR-, vero-, analyysi-, ERP-järjestelmä- ja automaatiopalvelut) ovat pian saatavilla Norjassa.

Laajennuksen tavoitteena on vastata kysyntään Norjassa toimivilta nykyisiltä ja uusilta asiakkailta, mutta myös kasvukumppaneilta, jotka haluavat perustaa yrityksen. Tavoitteena on tarjota heille parasta mahdollista apua paikallisella tuella ja asiantuntemuksella.

All-in-one-palveluntarjoajana Greenstepillä on tarjota laaja valikoima liiketoimintaa helpottavia ohjelmistoja, kuten Bezala, Greenstepin kehittämä sovellus, joka auttaa hakemaan kulukorvauksia nopeasti ja helposti, BI Book, markkinoiden paras BI-työkalu tietojen analysointiin ja esittelyyn, sekä NetSuite, maailmanlaajuinen liiketoiminta-alusta, joka skaalautuu kasvuyritysten erilaisiin tarpeisiin. Nämä ohjelmistot auttavat asiakkaita hallitsemaan kirjanpitoa, palkanlaskentaa ja analytiikkaa sekä HR- ja kulukorvausprosesseja tehokkaasti.

- Haluamme olla läsnä siellä, missä asiakkamme ovat, ja Greenstep on nyt siirtymässä uuteen jännittävään kasvuvaiheeseen yhdessä kumppaneidemme kanssa. Odotamme suurella ilolla ja nöyryydellä norjalaisen tytäryhtiömme kehittymistä, sanoo Tore Teir, Greenstepin hallituksen puheenjohtaja.

"Nyt etsimme uusia greenstepiläisiä Norjasta"

Tore Teir perusti Greenstepin reilut kymmenen vuotta sitten, ja nyt yritys on kasvanut kannattavaksi kasvuyritykseksi 50 miljoonan euron liikevaihdolla ja yli 500 työntekijällä, ja toimintaa on neljässä maassa (Suomen ja Norjan lisäksi Ruotsissa ja Virossa). Menestyäkseen ja luodakseen lisäarvoa kumppaneillemme, yritys tarvitsee parhaat asiantuntijat.

- Yksi tärkeimmistä ydinprosesseistamme on rekrytointi. Kun onnistumme siinä, meidän ei tarvitse tehdä yritysostoja kasvaaksemme, Tore Teir kertoo.

Greenstep-kulttuuriin kuuluu vahvasti verkostoituminen ja uusien työntekijöiden palkkaamiseen käytetään paljon aikaa sopivimman hakijan löytämiseksi. Teir pyrkii tapaamaan muun rekrytointiprosessiin osallistuvan tiimin kanssa jokaisen yksittäisen hakijan henkilökohtaisesti, jotta löydettäisiin juuri oikeanlainen greenstepiläinen. Hän tapaakin vuosittain yli 200 hakijaa.

- Meillä Greenstepissä on monipuolinen taloushallinnon osaaminen. Työskentelemme paljon tiimeissä, autamme kollegoitamme, ja jaamme tietoa ja taitoa toisillemme päivittäin. Avoimuuden, keskusteluiden, yhteisten juhlien ja tapahtumien kautta ylläpidämme yrityksen yhteisöllisyyttä. Huolellisilla rekrytointiprosesseilla voimme varmistaa, että palkkaamamme ihmiset sopivat myös yritykseen ja sen kulttuuriin.

Rekrytointi Norjan toimistoon on parhaillaan käynnissä, ja useat sidosryhmät ovat jo ottaneet meihin yhteyttä. Greenstep luo 10-15 uutta työpaikkaa ensimmäisenä vuonna, ensisijaisesti kirjanpito- ja palkkakonsultteja, ja toivomme hyvää kasvua jatkossakin, Teir jatkaa.


Ilman iloa, positiivista energiaa ja intoa ei voi saavuttaa mitään suurta

Myynnin merkitys on kasvuyrityksen menestyksen kannalta keskeinen, mutta ei ratkaiseva.

- Meillä Greenstepissä myynti on asiakkaiden kohtaamista, ja käytän siihen paljon aikaa. Olen aina ollut kiinnostunut kuulemaan yritysten tarinoita, suunnitelmia ja tarpeita. Se on suuri intohimoni. Ilman iloa, positiivista energiaa ja intoa ei voi saavuttaa mitään suurta.

- Yrityksessä pitää olla iloa! Silloin rakennetaan menestyvä yritys, Tore Teir sanoo hymyillen.