Mepco HRM

Henkilöstöjohtamisen kokonaispalvelu

Koko organisaation järjestelmä mahdollistaa ketterän ja sujuvan palkanlaskennan ja operatiivisen HR:n hallinnan. HR- ja palkkatiimin näkökulmasta Mepco HRM auttaa:

Mepco auttaa HR -tiimiäMepco auttaa palkanlaskijoita
Työsuhteen elinkaaren hallintaTES-ohjaukset
LomatLomatietojen ylläpito
PoissaolotLaskenta
HälytyksetVerkkopalkka
RaportointiRaportointi

Työntekijät voivat käyttää Mepco HRM Web-portaalia.

Mepco HRM Web on selainpohjainen ratkaisu yrityksen palkka- ja henkilöstöhallinnon prosessien hoitamiseen koko organisaatiossa. Työntekijä ja esimies pääsevät työpöydän kautta kaikkiin työsuhteisiin, lomiin ja poissaoloihin liittyvään tekemiseen, mistä toimenpiteet aktivoituvat suoraan palkkahallintoon. Työpöydän kautta hoituu mm. työsuhdetiedot, työsuhteen hallinta, henkilöstöhallinnon prosessit sekä loma- ja poissaolohakemukset. Myös osaamisen kehittäminen sekä tavoite- ja kehityskeskustelumateriaalit löytyvät Web-portaalin kautta.

Kirjaamon kautta voidaan toteuttaa lakisääteinen työajanseuranta ja tapahtumat siirtyvät hyväksyttyinä suoraan palkanlaskentaan. Palkanlaskennan puolella voidaan tapahtumille tehdä esim. ylityölaskennan tulkintaa.


Mepcon rajapinta

Mepco HRM on liitettävissä muihin ohjelmistoihin tiedostopohjaisten merkkieroteltujen tai kiinteämittaisten liittymien tai reaaliaikaisemman rajapinnan kautta.

Järjestelmässä on toiminto tiedostopohjaisten liittymien tekemiseen. Liittymät voidaan ajastaa käynnistymään Ajastus-toiminnolla haluttuina päivinä, kellonaikoina tai tiedoston löytyessä määritellystä kansiosta. Ajastukset ja liittymien toiminta/sisältö on pääkäyttäjän hallittavissa käyttöliittymän kautta. Järjestelmän käyttöönoton yhteydessä liittymien avulla konvertoidaan tiedot vanhasta järjestelmästä Mepco HRM:ään. Liittymissä on mahdollista käyttää myös asiakaskohtaisesti tehtäviä erillistä ohjelmointia vaativia liittymiä, jotka lisätään ulkoiseen liittymäkirjastoon.

Liittymiä on tehty suoraan järjestelmien välille tai käyttämällä asiakkaan integraatioalustaa, jolloin Mepco HRM:stä tuotetaan muiden järjestelmien tarvitsema data. 


Miksi ulkoistaa Greenstepille? 

  1. Aikaa säästyy ydinliiketoiminnan tekemiseen ja kehittämiseen - asiakas voi keskittyä olennaiseen, ei tarvitse enää miettiä palkanlaskentaan liittyvää toimintaa
  2. Jatkuva palvelu on luotettava ja selkeä kokonaisuus. Asiakkaan palkanlaskenta ja HR-asiat hoituvat vaivatta ja asiantuntevasti, loma- ja sairaslomatuuraukset kuuluvat palveluun, eli ei olla yhden osaajan varassa, eikä asiakkaan tarvitse huolehtia työnantajavelvoitteista. Tämän lisäksi asiakkaalle syntyy selkeä kokonaiskuva palkanlaskennan ja HR:n tehtävistä vuosi- ja kuukausitasolla (vuosikello)
  3. Aina laadukasta, asiantuntevaa ja ajantasaista palvelua
  4. Greenstepin konsultit ovat osaavia ja ammattitaitoisia – ammattitaidon ylläpitäminen ja kehittäminen on yksi Greenstepin arvoista
  5. Palkkakonsulttien osaaminen laajentuu Greenstepin talous, HR- ja CFO-palvelujen kautta uudelle tasolle.
  6. Greenstep varmistaa, että kaikki laki- ja TES-muutokset ovat tiedossa ja käytännöissä mukana ajallaan
  7. Greenstep opastaa asiakasta kehittämisessä tarpeen mukaan. Esim. prosessien (RPA) ja raportoinnin kehittäminen (johdon näkymä ja työkalut)