Greenstep tukee Löfbergsin henkilöstöhallintoa Suomen markkinoilla

Jaana Kent

Kahvinvalmistaja Löfbergs haki saman arvopohjan omaavaa yhteistyökumppania tukemaan henkilöstöhallintoa Suomen markkinan haltuunoton yhteydessä.

Löfbergs on ruotsalainen kahviyritys, joka on ollut alalla jo yli 115 vuotta. Yrityksen perusti Anders Löfberg yhdessä veljiensä Johnin ja Josefin kanssa vuonna 1906 Karlstadissa, Ruotsissa. Alun perin pieni kahvipaahtimo on kasvanut ja kansainvälistynyt ajan myötä, mutta sen ydinperusteet – intohimo hyvään kahviin ja laatuun – ovat pysyneet samoina.

Perheyritys tunnetaan erityisesti tummapaahtoisista kahveistaan, jotka ovat saaneet kiitosta täyteläisestä maustaan ja korkeasta laadustaan. Löfbergsin tuotevalikoima kattaa erilaisia kahvilaatuja, joista monet ovat sertifioituja, mikä tarkoittaa, että ne täyttävät tietyt kestävän kehityksen ja vastuullisuuden kriteerit. Löfbergs on sitoutunut toiminnassaan vastuullisiin käytäntöihin ja kestävään kehitykseen. Yritys on ottanut käyttöön useita aloitteita, jotka tukevat ympäristöystävällisiä toimintatapoja, mm. pakkausten ilmastovaikutuksia on saatu vähennettyä sokeriruo'osta valmistetulla muovilla. Löfbergs on myös kehittänyt Next Generation Coffee -ohjelman, joka varmistaa, että kahvinviljelijöiden, ympäristön ja kuluttajien näkökulmasta hyvä kahvi on mahdollista myös tulevaisuudessa.

Löfbergs on laajentanut toimintaansa kansainvälisesti ja on nykyisin läsnä useissa maissa. Yritys pyrkii jatkuvasti vahvistamaan asemaansa uusilla markkinoilla, kuten Suomessa, missä se on etsinyt saman arvopohjan omaavia yhteistyökumppaneita tukemaan kasvuaan.

    Vastuullisuustyötäkin tekevä Greenstep valikoitu Löfbergsin HR-yhteistyökumppaniksi heidän laajentuessaan Suomen markkinoille. Greenstep toteutti Löfbergsille arvotyöpajan sekä tukee henkilöstöhallintoa Suomen puolella.