Greenstep Brand Metricsin kasvun kumppanina
Brand Metricsin innovatiivisen ohjelmistoratkaisun avulla mediayritykset ja julkaisijat voivat tehokkaasti mitata markkinointikampanjoiden vaikuttavuutta. Yritys kasvaa tasaisesti ja hyödyntää Greenstepin laajaa palvelukokonaisuutta kasvun tukena.
Brand Metrics tuottaa ohjelmistoratkaisua, jonka avulla mediayritykset pystyvät automatisoidusti mittaamaan mainostajille myytyjen kampanjoiden vaikuttavuutta. Ratkaisu tarjoaa tietoa mm. siitä, kuinka eri kampanjat ovat vaikuttaneet vastaanottajan bränditietoisuuteen, mieltymyksiin ja ostoaikeisiin. Yritys on perustettu Ruotsissa, mutta suurin osa sen palvelemista asiakkaista löytyy Pohjoismaiden ulkopuolelta. Tämä on yksi syistä, miksi juuri Greenstep valikoitui heidän kumppanikseen:
- Meillä oli aiemmin kumppanuus toisen tilitoimiston kanssa. Se toimi hyvin, mutta liiketoimintamme muuttui yhä globaalimmaksi ja meidän piti luonnollisesti mukautua siihen. Meillä on erilainen konsernirakenne kuin perinteisillä ruotsalaisilla yrityksillä ja siksi tarvitsemme avuksi ihmisiä, jotka ymmärtävät, millaista on toimia useissa maissa. Tästä näkökulmasta katsottuna Greenstep tuntui "perfect matchilta" meille, kertoo Anders Lithner, Brand Metricsin toinen perustaja ja toimitusjohtaja.
Sen lisäksi, että Greenstepillä on kokemusta globaalista toiminnasta, Brand Metrics arvostaa myös sitä, kuinka laaja-alaisesti Greenstep pystyy tarjoamaan heille palveluja. Nykyään yhteistyö kattaa kaiken aina kirjanpidosta palkanlaskentaan ja CFO- ja analytiikkapalveluihin – painopisteenä näissä on vahva strateginen konsultointi ja automatisaatio. Vaikka yhteistyö on suhteellisen uutta, on työskentelytavassa löydetty yhteinen linja: tavoitteena on tehdä olemassa olevista prosesseista mahdollisimman sujuvia, jotta aikaa jää strategiseen työhön ja kehittämiseen.
- Olemme erittäin tyytyväisiä tiimin kokoonpanoon ja Greenstepin sitoutuneisuuteen. He eivät toimi reaktiivisesti ja vain vastaa kysymyksiimme; he kysyvät meiltä ennakoivasti kysymyksiä, ehdottavat asioita ja keksivät konkreettisia parannusideoita. Se on aivan mahtavaa ja juuri se tapa, jolla me myös haluamme työskennellä, Anders kertoo. |
Liiketoiminnan ymmärtäminen BI Bookin avulla
Brand Metrics on kaksinkertaistanut liikevaihtonsa joka vuosi vuoden 2018 alusta lähtien. Vahvan kasvuvauhdin vuoksi asiat tapahtuvat nopeasti, ja on erittäin tärkeää ymmärtää liiketoimintaa, tehdä päätöksiä ajantasaisen tiedon perusteella ja optimoida prosesseja tukemaan kasvua. Siksi Brand Metricsille oli tärkeää löytää kumppani, joka voi hallinnollisten ja strategisten tehtävien lisäksi auttaa yritystä järjestelmillä ja työkaluilla, joiden avulla yrityksen on helppo seurata talouden kehitystä:
- Kyse on ymmärtämisen erottamisesta tosiseikoista. Meille tärkeintä eivät ole kaikki miljoonat yksityiskohdat, vaan että meillä on selkeä näkemys siitä, missä olemme nyt ja mihin olemme menossa. Näin tiedämme, tarvitseeko ennusteitamme tai budjettejamme muuttaa, ja voimme tehdä päätöksiä ajantasaisen, luotettavan tiedon perusteella - se on meille ehdottoman tärkeää, jotta voimme kasvaa, Anders kertoo.
Yksi BI Bookin eduista on, että se on helposti integroitavissa muihin järjestelmiin ja kaikki raportit ja mittarit voidaan mukauttaa yrityksen tarpeisiin. Brand Metricsin omien järjestelmien ja BI Bookin välisten virtojen optimointi ja kasvua tukevan kokonaisuuden muodostaminen on asia, jonka parissa Greenstepin analyytikka-asiantuntijat ovat työskennelleet yhteistyön alusta lähtien – ja se on jatkossakin vahvasti esillä.
Vaikka Brand Metrics arvostaa palvelujen ja järjestelmien laatua onnistuneessa kumppanuudessa, Anders huomauttaa, että palveluntuottajan henkilökohtainen kemia, yrityskulttuuri ja arvot voivat olla ratkaisevia sen suhteen, kuinka syväksi ja pitkäksi suhde muodostuu:
– Mielestäni on tärkeää, olla samankaltaisia, kun kyseessä on tällainen kumppanuus. Greenstep elää melko samalla tavalla kuin me ja on aivan selvää, että olemme yhteisellä matkalla. Molemmat näkevät kumppanuuden jatkuvana ja pitkäaikaisena projektina. Ja tuntuu, että me molemmat nautimme matkasta! toteaa Anders.
Haluatko tietää lisää, kuinka voimme auttaa yritystänne kasvamaan? Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!
Julkaistu 22.02.2022