Har du en personalrelaterad fråga som du snabbt behöver få svar på?
Via vår HR HelpDesk kan vi hjälpa till genom att besvara enklare frågor som snabbt kräver ett svar. HR HelpDesk är till för alla alla – även företag som ännu inte är Greenstep-kunder. HR-teamet har som mål att besvara frågor inom 24 timmar (på vardagar). Om en fråga kräver ytterligare förtydligande eller vi annars inte kan svara inom utsatt tid, är vi oberoende i kontakt med kunden så fort som möjligt. Ärendet går dock alltid att behandlas inom 24 timmar.
De frågor vi får till HR HelpDesk handlar ofta om anställningsförhållandet och dess livscykel, till exempel tolkning av kollektivavtal, semesterlagen, anställningsförmåner, modeller för arbetstidsuppföljning, reseriktlinjer, sjukfrånvaro, lagstadgade försäkringar, tjänstepensionsfrågor samt arbetshälsa. Andra frågor som behandlas av HR HelpDesk handlar ofta om utmanande juridiska situationer, till exempel tolkning av samarbetslagen, arbetarskyddslagen, arbetsavtalslagen samt avslutande av anställningsförhållanden och varningspraxis.
Frågor kan skickas till hr@greenstep.com.