Skulle du vilja ha ännu mer engagerade medarbetare i din organisation? Att utveckla och hantera medarbetarupplevelsen handlar om kultur – det vill säga ditt företags värderingar, policyer, ledarskap och kommunikation.
Nöjda medarbetare skapar en välmående arbetsgemenskap
Medarbetarupplevelsen omfattar allt som medarbetarna upplever på arbetsplatsen, från rekrytering tills anställningens upphörande.
En inspirerande medarbetarupplevelse leder till kvalitativa kundupplevelser och har en positiv inverkan på företagets resultat och produktivitet. Företag som investerar i medarbetarupplevelsen har bevisligen mer engagerade medarbetare och därmed högre lönsamhet än sina konkurrenter.
Hur kan man utveckla medarbetarupplevelsen?
Målet med projektet för utveckling av medarbetarupplevelsen är att identifiera hur, var och när arbetsgivaren kan erbjuda mervärde till medarbetarna, och genom detta säkerställa medarbetarnas engagemang och företagets tillväxt. I centrum för projektet står arbetsgivarens löfte (EVP, Employer Value Proposition), som beskriver:
- vad medarbetarna får i utbyte för sina arbetsinsatser
- varför en medarbetare väljer företaget
- hur företaget betjänar sina medarbetare och vice versa
Som resultat av utvecklingsprojektet skapar vi ett arbetsgivarlöfte åt företaget och gör upp en konkret plan för hur medarbetarupplevelsen leds genom hela arbetsförhållandet.