I den här utbildningen får teamledare och chefer lära sig att medla i konflikter mellan medlemmar i arbetsgemenskapen på ett lösningsorienterat sätt. Samtidigt hjälper de sin arbetsgemenskap att hantera svåra situationer och skapa en starkare kultur på arbetsplatsen.
Utbildningen ger handledarna mod att hantera olika konfliktsituationer, vilket ökar välbefinnandet och ger gruppmedlemmarna en känsla av trygghet i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa lärdomar kan teamledarna skapa sitt eget förhållningssätt till konfliktsituationer i arbetsgemenskapen.
Utbildningens innehåll
- Medlingsprinciper: reparativ och lösningsorienterad
- Medlingsprocessen och hur man kommunicerar kring den
- Individuella diskussioner och frågeteknik
- Gemensam diskussion och överenskommelse
- Uppföljning
Så här ser processen ut:
- Ett möte för att klargöra kundens behov och den tid som finns tillgänglig för coachning och för att komma överens om praktiska arrangemang. I startpriset ingår 1 x 3 h coachning. En extra session (3 h) ger möjlighet att öva på att hantera konfliktsituationer.
- Coachningen genomförs på det sätt som kunden önskar, som ett fysiskt möte, helt på distans eller som ett hybridmöte.
- Utbildningsmaterial för klienten.
- Insamling av feedback från deltagarna och analys av feedback.
- Wrap up (Teams 0,5h) för att gå igenom den mottagna feedbacken.
Utbildningens pris från 3000 € + moms