Syftet med kundserviceutbildningen är att skapa ett enhetligt förhållningssätt till kundservice som ger en konsekvent och god service i hela organisationen. Utbildningen lär ut hur man bemöter kunder och ökar förmågan att lyssna på och förstå kundernas olika behov.
Efter utbildningen kommer deltagarna att kunna interagera väl med kunderna även när servicen inte har gått som de hade hoppats.
Utbildningens innehåll
- Kundnöjdhet - vad innebär det?
- Vad är bra kundservice och hur påverkar det ditt företag?
- Utmanande situationer i kundservicen
- Mötet med kunden och konstruktivt samspel med kunden
- Klagomål och hur man hanterar dem
Så här ser processen ut:
- Ett möte för att klargöra kundens behov och den tid som finns tillgänglig för coachning och för att komma överens om praktiska arrangemang. I startpriset ingår 1 x 3 h coachning. En extra session (3 h) ger möjlighet att öva på kundtjänstsituationer.
- Coachningen genomförs som en face-to-face-, distans- eller hybridsession, beroende på kundens önskemål.
- Utbildningsmaterial för kunden.
- Insamling och analys av feedback från deltagarna.
- Wrap up (Teams 0,5 h) där vi går igenom den feedback som mottagits.
Kundserviceutbildningens pris från 3000 € + moms