Wellbitin uuden strategian jalkauttaminen onnistui IT-toimintoja kehittämällä

Wellbit rakentaa tehokkaamman työn tulevaisuutta kehittämällä tekoälyä hyödyntäviä ratkaisuja tiedonhallintaan ja sähköiseen arkistointiin. Kun yritys lähti toteuttamaan laajamittaista strategista muutosta, tarvittiin rinnalle kumppani, joka ymmärtää sekä teknologian että liiketoiminnan lainalaisuudet. Greenstep auttoi Wellbitiä jalkauttamaan strategian käytäntöön olemassa olevia prosesseja ja järjestelmiä kehittämällä.
Käytämme kolmannen osapuolen alustaa verkkosivujemme videoupotuksissa. Voidaksesi katsella videosisältöjä sinun täytyy hyväksyä kolmansien osapuolien analytiikkaevästeet.
"Olemme tehneet Greenstepin kanssa yhteistyötä IT-konsultoinnin osalta. Omia virheitä ja haasteita voi olla vaikea tunnistaa sisältä käsin, joten halusimme ulkopuolisen asiantuntijan auttamaan meitä näkemään kriittisimmät kehityskohteet. Toteutimme hiljattain merkittävän strategiauudistuksen, mutta huomasimme, ettei muutos ollut jalkautunut käytännön tekemiseen tai taustajärjestelmiin asti. Greenstep oli tukenamme varmistamassa, että järjestelmämme tukevat strategisia tavoitteita myös käytännön tasolla", alustaa Wellbitin toimitusjohtaja Erkki-Jussi Welling.
IT-toimintojen kehitys vapauttaa resursseja ja lisää tuottavuutta
Wellingin mukaan uuden strategian myötä paljastui nopeasti, että taustajärjestelmät eivät vastanneet muutoksen vaatimuksia. Vakiintuneet prosessit olivat jäykkiä, ja järjestelmien päivittäminen vaati runsaasti manuaalista työtä. Wellbitillä ymmärrettiin, että toimintatapoja oli muutettava perusteellisesti – järjestelmien ja prosessien tuli palvella liiketoimintaa, ei toimia sen esteenä.
”Tiesin, että pelkkä järjestelmäuudistus ei ratkaisisi ongelmaa kokonaan. Yhteistyössä Greenstepin kanssa olemme syventyneet prosesseihimme ja lähteneet kehittämään niitä täysin uudelta pohjalta. Olemme huomanneet, ettei kaikkea tietoa kannata hallita esimerkiksi taloushallinnon järjestelmissä, jotka ovat omilta osiltaan jäykkiä ja rajoittuneita. Yhteistyömme keskiössä on nyt se, miten meille tärkeä data kerätään automaattisesti ja jaetaan oikeille henkilöille oikeaan aikaan. Tämän kaltainen automatisointi tulee tekemään toiminnastamme huomattavasti sujuvampaa ja helpompaa”, Welling tiivistää.

Kriittiset kehityskohteet kirkastuvat ulkopuolisen kumppanin avulla
Wellingin mukaan yhteistyö Greenstepin kanssa ylitti odotukset monella tasolla. Erityisen vaikutuksen teki kumppanin kyky pureutua nopeasti Wellbitin liiketoimintaan ja sen todellisiin tarpeisiin. Yhteinen sävel Greenstepin asiantuntijoiden kanssa löytyi välittömästi: keskustelulle ja kuuntelulle annettiin tilaa, ja ratkaisut rakennettiin aidosti Wellbitin liiketoiminnan tarpeisiin.
“Voin lämpimästi suositella Greenstepiä kumppaniksi. Ulkoistettu CIO-palvelu, jossa pureudutaan liiketoiminnan konkreettisiin kipukohtiin ja lähdetään hakemaan niihin toimivia ratkaisuja, on toiminut meillä erittäin hyvin. Omien ongelmakohtien näkeminen on usein vaikeaa, ja siksi ulkopuolinen näkökulma voi tehdä hyvää ihan jokaiselle. Greenstepin asiantuntijoiden kanssa yhteistyö on ollut todella sujuvaa – on tullut fiilis, että meistä oikeasti välitetään. Lisäksi heidän laaja palveluvalikoimansa antaa meille mahdollisuuksia hyödyntää heidän osaamista myös tulevaisuudessa”, Welling kiteyttää.
Julkaistu 25.06.2025