Kultur och strategi i balans
Vi tror att kultur äter strategier till frukost - men vad betyder detta i praktiken? Hur kan vi försäkra att kulturen och strategin stöder varandra?
Strategisk HR hänvisar till de rutiner, processer, ledarskapsmodeller och den kommunikation genom vilka den önskade strategin genomförs och förverkligas. Med andra ord innebär strategisk HR att bygga upp och utveckla en organisationskultur.
Exempel på hur vi kan hjälpa till att bygga upp konkreta tillvägagångssätt:
- Upprättande av en gemensam kommunikations- och ledarskapsmodell
- Ledarskapsutveckling
- Utveckling av medarbetarupplevelsen
- Rekrytering av HR- och ekonomiexperter
- Teamets kompetensutveckling
- Måldiskussioner och utvecklingssamtal
- HR Due Diligence,
- Medarbetarundersökningar - planering, genomförande och rapportering
- Belöningssystem
För att kunna utveckla eller leda kulturen, måste kulturen först identifieras och definieras. Våra HR-konsulter på Greenstep har omfattande erfarenhet från att både identifiera och utveckla organisationskulturer och kan därför erbjuda värdefullt stöd som tredje part åt ledningen och de anställda. Att identifiera, utveckla eller förändra en organisationskultur går inte som utomstående, men vi kan underlätta processen och erbjuda nya, moderna arbetssätt, HR- och ledarskapsmodeller, tillvägagångssätt inom ledarskap och verktyg för att kunna uppnå ett framgångsrikt resultat. Vi kan implementera strategisk HR och utvecklingsprojekt inom organisationskultur åt tillväxtföretag i olika storlek och som har verksamhet i olika industrier.