Palkkayhteyshenkilö

Palkkayhteyshenkilö sujuvoittaa palkanlaskennan ja HR:n yhteistyötä.

Palkkaprosessin sujuvuus ja oikeellisuus on tärkeää henkilöstölle, taloushallinnolle sekä johdolle. Palkkayhteyshenkilö tuo selkeyttä palkkaprosessiin, ja hoitaa asiakkaan puolesta prosessiin liittyvät säännöllisesti toistuvat sekä satunnaiset tehtävät.

Vaikka palkkapalvelu olisi ulkoistettu, jää yrityksen vastuulle usein tehtäviä, kuten esimerkiksi aineiston keruu, sen oikeellisuuden varmistaminen ja materiaalin toimitus oikea-aikaisesti palkkapalvelua tuottavalle toimittajalle. Palkkayhteyshenkilö ottaa nämä rutiinitehtävät hoitaakseen, minkä lisäksi hän tarjoaa asiantuntevaa neuvontaa ja tukea vaikkapa muutostilanteissa.

Tarpeisiin skaalautuvaa yhteistyötä

Palkkayhteyshenkilönä toimii yksi kokeneista HR-asiantuntijoistamme, jolla on oman osaamisensa lisäksi käytössään koko Greenstepin palkka- ja HR-osaajien verkosto. Palkkayhteyshenkilö voi auttaa laidasta laitaan juuri niissä tehtävissä, joihin asiakas tarvitsee apua, päivittäisistä tehtävistä prosessien kehitykseen. Palvelu on aina asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöity, joko osa-aikaista, tilapäistä tai kokoaikaista. Palvelu sopii myös yrityksille, joissa palkanlaskenta tehdään yrityksen sisäisenä palveluna.

Yleisimpiä palkkayhteyshenkilön tehtäviä ovat:

  • Prosessien läpikäynti ja automatisointi, johon kuuluvat työsuhteen elinkaaren eri vaiheet, työaika- ja poissaolotiedot sekä vuosilomat.
  • Palkka-aineiston kerääminen, tarkastaminen, hyväksyminen ja toimitus.
  • Asiakkaan hallussa olevien järjestelmien ylläpito ja kehitys yhdessä kumppanin kanssa.
  • Esihenkilöiden ja henkilöstön tuki työsuhteisiin liittyvissä asioissa, mm. TES:it ja lakimuutosten soveltaminen.
  • Yhteydenpito organisaation sisällä ja ulkoisiin sidosryhmiin, kuten vakuutustyhtiöihin, työterveyshuoltoon, Kelaan, Tulorekisteriin.


Palkkayhteyshenkilö helpottaa henkilöstöhallintoa monin tavoin

  • Ammattilaisen tuki on aina saatavilla ja yhteyshenkilö on valmis auttamaan vaikeissa tilanteissa ja ad-hoc tehtävissä.
  • Aikaa ja rahaa säästyy, kun palkkayhteyshenkilö huolehtii palkkahallinnon laadusta ja minimoi virheiden mahdollisuuden.
  • Henkilöstön tyytyväisyys paranee, sillä palkkayhteyshenkilö varmistaa palkkaprosessin sujuvuuden ja tarjoaa henkilöstölle tukea palkkoihin liittyvissä kysymyksissä ja pulmissa.
  • Palkkayhteyshenkilö tehostaa ja automatisoi palkkahallinnon prosesseja, mikä vähentää manuaalista työtä.

Palkkayhteyshenkilömme ovat mm. olleet mukana projekteissa, joissa kehitetään palkkaprosesseja, toimineet sijaisina poissaolotilanteissa ja vastanneet koko palkkaprosessista yhtenä asiakkamme HR-tiimin jäsenenä. Lisäksi tiimillämme on kokemusta myös esim. HR-järjestelmän pääkäyttäjyydestä sekä globaalista HR-raportoinnista. Toteutamme mielellämme juuri sinun tarpeisiisi räätälöidyn ratkaisun.

Miten palkkayhteyshenkilö voisi tukea yritystäsi?

Varaa tapaaminen!