NetSuite määrittely

NetSuitea rakennetaan aina asiakaslähtöisesti, yrityksen vahvuuksien ympärille liiketoiminnan kehityksen tukemiseksi.

NetSuitea käyttää sekä pk-yritykset että yritykset, joiden liikevaihto lasketaan miljardeissa. Koosta ja alasta riippumatta jokaisella yrityksellä on omat erityispiirteensä ja rakennamme NetSuiten aina yrityksen vahvuuksien ympärille liiketoiminnan kehityksen tukemiseksi. Oli kyseessä esimerkiksi vähittäiskauppa-, IT- tai palveluala, me tehostamme NetSuite-alustaa toimialakohtaisesti ja huomioimme sekä hyödynnämme vahvuutesi. Alustaa muotoillaan aina liiketoimintatarpeet edellä ja Greenstepiltä saat huipputiimin tueksesi prosessien kehittelyssä kasvun edistämiseksi.

Miten asiakkaan prosesseja kehitetään NetSuiten avulla?

Koska ei ole kahta samanlaista yritystä, ensimmäinen askel NetSuiten käyttöönottoprosessissa on määrittää alusta asiakkaan näköiseksi. Muodostamme asiakaskohtaisen asiantuntijatiimin, johon NetSuiten asiantuntijoiden lisäksi kuuluu esimerkiksi talousjohdon asiantuntijoita, jotka tuntevat yrityksen liiketoiminnan ja alan hyvin. Asiantuntijamme käyvät yhdessä asiakkaan kanssa ylätasolla läpi nykyiset ydinliiketoimintaprosessit, tukiprosessit sekä tulevaisuuden tavoitteet. Pidämme yhdessä asiakkaan kanssa workshopin, jolloin keskitymme ymmärtämään asiakkaan tarpeet ja analysoimme, miten asiakas voisi tehostaa prosessejansa NetSuiten avulla. Tämän perusteella pystymme myös määrittelemään projektin laajuuden ja luomme valmiiksi materiaalit, joita hyödynnämme myöhemmin implementoinnissa.

Koska NetSuitessa on lukuisia eri toimintoja ja moduuleja, on asiakkaan tärkeä tietää, mitä kaikkea heidän tulisi ottaa käyttöön ja miksi, ja tässä toimimme tärkeänä tukena. Alla näet esimerkkejä Greenstepin tarjoamista NetSuiten toiminnoista ja mukautuksista, joita asiakas voi ottaa käyttöön:

  • Liiketoiminta-/taloushallintoprosessit (perustietojen hallinta, kirjanpito, verkkolaskutus, ostolaskujen käsittely, projektinhallinta, pankkitoiminta, raportointi jne.)
  • HR & Palkka (HR-master, lomasuunnittelu, palkkamateriaali ja kirjanpito, liukumalaskenta)
  • Matka- ja kululaskenta (Bezala, luottokorttiyhteydet)
  • Analytiikka & BI (raportointi, automatisoitu yhteys NetSuiteen)
  • Integroinnit, asiakaskohtainen (verkkokauppa, ulkoinen varasto, alihankkijat jne.)

Määrittelyn selkeyttämiseksi käytämme aina visuaalista systeemikarttaa, jolla muodostamme kuvan nykytilanteesta ja esitämme ehdotuksia, mitä moduuleja implementointiin kannattaisi lisätä asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden saavuttamisen varmistamiseksi. Workshopin ja liiketoiminnan kartoituksen jälkeen pidämme vielä kick-off tapaamisen kaikkien sidosryhmien kanssa ja sovimme projektin etenemisestä ennen kuin siirrymme käyttöönottoon.


Miksi NetSuite? Massimo Moretti kertoo videolla lisää NetSuitesta: