Kokemuksia Greenstep Hubista: Luotettavaa viestintää ja helppoa tiedonsiirtoa

GS Hub Julia
Mikael vihriala

Mikael Vihriälä

Manager, CRM and Customer Insight

Greenstep Hub on asiakasportaali, joka helpottaa asiakkaan ja Greenstepin välistä yhteistyötä. Ensimmäiset asiakkaamme ovat käyttäneet Hubia muutaman kuukauden ajan. Yksi pilottiasiakkaistamme on älysormuksia valmistava Oura, jonka palkanlaskentaa olemme hoitaneet jo lähes kymmenen vuoden ajan. Haastattelimme Ouran palkkayhteyshenkilö Heidi Immosta, joka kertoi meille, miten yhteistyö on muuttunut palkkatiimin kanssa Hubin käyttöönoton myötä.

Ennen Greenstep Hubin käyttöönottoa Ouran yhteistyö Greenstepin palkkatiimin kanssa tapahtui pääosin sähköpostitse. Palkanlaskentaan liittyy aina paljon luottamuksellisia keskusteluja sekä tiedostojen siirtoa. Kummankin osapuolen tulee olla valppaana, jotta viestit lähtevät oikeille henkilöille – inhimillisiä ihmisiä kun olemme kaikki. Nyt Greenstep Hubin myötä sähköpostista on päästy eroon. Nykyään palkkapalveluun liittyvät keskustelut ja tiedostojen siirto tapahtuu Greenstep Hubissa, joka on varmasti tietoturvallinen ympäristö.

"Minulle palkkayhteyshenkilönä Hub on tärkeämpi työkalu kuin sähköposti" -Heidi Immonen / Oura Health


Luotettavampaa ja helpompaa viestintää

Greenstep Hubin käyttöönotto on tuonut lisäarvoa palkkahallinnon arkeen. Hubia käytettäessä asiakas voi aina luottaa siihen, että viesti menee perille – joko nimetylle greenstepiläiselle tai häntä tuuraavalle henkilölle. ”On hienoa, että kaikki pääsevät näkemään viestini Greenstepin päässä. Nyt ei tarvitse huolehtia siitä meneekö viesti perille, jos palkanlaskijamme on sairaana”, Immonen kiittelee.

Ouralle erityisen tärkeää palkkapalvelussa on luotettavuus ja ajantasainen tieto. Immonen kuvaa muutosta seuraavasti: ”Kun lähetän Greenstepille viestin, näen Hubista reaaliaikaisesti, onko tiimi nähnyt sen vai ei. Kun asia etenee Greenstepin päässä, viestin status muuttuu näppärästi. Näin en tarvitse palkanlaskijalta erikseen kuittausta, onko viesti nähty tai otettu käsittelyyn.”

Myös Hubin hakutoiminnallisuus saa Immoselta kehuja: ” Pidän erityisesti Hubin hakutoiminnosta. Palkanlaskennassa kädet ovat usein täynnä ja välillä on hankalaa muistaa ilmoitinko tietystä asiasta jo Greenstepille. Hakemalla Hubista esimerkiksi henkilön nimellä, huomaan mikäli viesti on unohtunut laittaa. Mikäli viesti löytyy, näen nopeasti Greenstepin vastauksen eikä samaa asiaa tarvitse kysyä uudelleen.”

Greenstep Hubista keskustelut ja jaetut tiedostot löytyvät helposti

Sujuva käyttöönotto

Ensimmäiset pilottiasiakkaat alkoivat käyttää Hubia joulukuussa 2023. ”Olin juuri aloittanut Ouralla, kun palkkatiimimme kertoi mahdollisuudesta lähteä mukaan Hubin pilottivaiheeseen. Halusin alusta asti varmistaa, että meillä on mahdollisimman sujuvat prosessit palkanlaskennan arjessa. Ajattelin, että nyt jos koskaan opetellaan uusi toimintatapa. Hub vaikutti järkevältä idealta”, Immonen kertoo.

Greenstep Hubin käyttöönotto sujui Immosen mukaan helposti. Ensimmäisenä palvelun ehdot kuitattiin ja sen jälkeen käytön pystyi aloittamaan välittömästi. Admin-käyttäjänä Immonen pystyy kutsumaan Ouralta myös muita käyttäjiä alustalle.

Jotta Hubissa olevat viestit eivät jää huomaamatta, sähköposti-ilmoituksia voi muokata käyttäjäkohtaisesti. ”Saan jokaisesta Hubiin tulevasta viestistä välittömästi ilmoituksen, ja välillä niitä tulee aika paljon. Toinen käyttäjämme kytki omat ilmoitukset pääasiassa pois päältä, sillä hän on Greenstepin kanssa tekemisissä harvemmin. Tuuraustilanteissa on kuitenkin hienoa, että hänellä on pääsy viesti- ja dokumenttihistoriaan”, Immonen kertaa.

Miksi Hub käyttöön?

Immonen suosittelee Greenstep Hubia, sillä se on yksinkertainen toiminnallisuudeltaan ja helppo käyttää. Kaikki tarvittava tieto on yhdessä paikassa tietoturvallisesti, ja kaikki, jotka kuuluvat päästä osaksi tietoja, pääsevät näkemään sen. Immonen näkee Hubin kehittyvän nopeaan tahtiin: ”Softa on kehittynyt tosi paljon lyhyessä ajassa – palautetta kuunnellaan proaktiivisesti”

Siirtymä Hubiin tapahtuu vuoden 2024 aikana

Hub otetaan käyttöön asiakkuuksissamme porrastetusti vielä tämän vuoden aikana. Voit katsoa demovideon Hubista tästä: